måndag 2 mars 2009

Minikofta



Det är inte ofta man träffar riktigt små "färska" bebisar, men i torsdags hade jag den turen. Det var min kusinfru och hennes två barn som var och hälsade på mig och barnen. Och den lilla sysslingen var alltså liten, liten. En månad gammal och tre kilo tung. Jag hade tänkt sy något innan men som så ofta blev det lite med tid.
Jag har inte använt något mönster eftersom jag inte hittade något för så små bebisar. Hoppas att den inte är för liten! Det var första gången jag sydde av ett underbart velourtyg som jag köpte på en tygaffär på hornsgatan (Söders tyger?). Unisex när det är som bäst tycker jag!

5 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Åh, den velouren är sååå fin!!! Kommer bli jättefin till bebisen! :-)

Anna-Snoddas sa...

Verkligen jättesöt!

Skaparstigen sa...

Så fin!
Själv träffade jag en tre dagars bebis imorse. Känns verkligen knasigt att de är så små.

6-barns mamma sa...

Vilken jättefin omolottröja! Gillar färgerna!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jättesöt....