tisdag 16 september 2008

Tre kepsar





Jag hittade en skrotkeps på en sunkig secondhand affär som trots smuts och slitage var fin i modellen och storleken. Väl hemma sprättade jag upp den, ritade av delarna och numera har jag ett jättebra mönster på kepsar!
Den översta är tänkt till min 3-åring (han har stort huvud, st. 55). Jag tycker att den blev väldigt bra, det finns dock ett litet problem och det är att sonen inte vill ha på sig den! Hur gör man?
Den mittersta är sydd i ett ylletyg från stoff och stil. Jag hade på mig den i dag och den fungerade utmärkt i det halvkalla höstvädret.
Den nedersta sydde jag först, också den i ett tyg från stoff och stil. Tyget var dock lite väl styvt (ganska grov bomull), så jag är rädd att den kanske inte är så skön att ha på sig långa stunder.

Inga kommentarer: