onsdag 24 september 2008

Lapptäcken

I väntan på att jag ska få min kamera att fungera så visar jag ett par lapptäcken som jag sydde, det första (ca 80*80) när min yngste son var ett par månader och sov i stort sett hela dagarna (och nätterna!). Bilden gör inte tygerna rättvisa, den röda färgen är väldigt intensiv och de andra tygerna är i klara färger. Jag köpte tygerna på lite olika ställen, Åhlens, IKEA, Svenskt tenn, och de flesta är i linne.

Det andra lapptäcket är större (ca 100*140 cm) och även det i linne. Det sydde jag till äldste sonens säng. Tygerna är köpta på lite olika ställen, elefanttyget på Svenskt Tenn och de enfärgade på Åhlens.

Om jag syr lapptäcken igen kommer jag bara att sy i linne. De får en helt annan tyngd, snyggare fall och så blir de faktiskt bara vackrare när man tvättar de.



Inga kommentarer: