söndag 12 oktober 2008

Dop



Vad segt det är när internet inte fungerar! Fast samtidigt är det ganska skönt efter ett tag. Jag har emellan förkylningarna (några har vi hunnit med) sytt ganska mycket. Just nu håller jag på med en overall till lillebror som jag misstänker kommer att ta ett tag.

Den första bodyn sydde jag som present till barnens yngsta kusin. Mönster från Ottobre 2008/4, med en liten mössa till. Tyget var ett ganska vanligt bomull/stretchtyg, men var verkligen mjukt och gosigt.

Den andra bodyn är en present till en kompis son. Mamman sjöng på lillebrors dop, och som alltid var det fantastiskt fint och känslosamt. Jättesen present, men ändå.

3 kommentarer:

mezzander sa...

En helt underbar present som används flitigt. Färgkombinationen i denna bodysuit är oslagbar, liksom kvalitén i tyget. Efter ca 20 tvättar är den fortfarande lika klarröd och lika mjuk som en bebiskind.

Anonym sa...

Å, vilken underbar body! Kan tro att den lille är fin i den. Vilka utsökta skapelser. Det började med plychblommor i samband med att vi fick vår dotter... Stor kram!

Y sa...

jag satt precis och letade efter mönster på heldräkt till mitt lilla syskonbarn. Jättefina färger och modellen ser bra ut! hur är de i storlekarna tycker du?