måndag 13 oktober 2008

Finkläder



Till lillkusinens dop vågade jag mig på att prova några nya modeller från Ottobre 2008/4. I beskrivningen stod det presenterades dessa kläder som "gulligt flickaktiga" och snuttisnutt. Men jag tänkte att de skulle vara väldigt söta på min lilla 8 månaders baby.
Blusen sydde jag i ett linnetyg (någon blandning) och koftan i någon ullblandning. Eftersom jag inte gillar sömnadsbeskrivningar så tror jag inte att det blev som det var tänkt. Men när jag jämför bilderna så ser det ganska lika ut. Lillebror blev iallafall väldigt näpen och gullig och kräktes inte alltför mycket på kläderna under dagen.

3 kommentarer:

Margareta Kauppi sa...

Vilka fina kläder du sytt och så kul att läsa din syblogg! Jag sydde ju själv jättemkt när jag var yngre...men nu är det mer sällan.
Din mor hade med sig broderade och spetsprydda underlakan (jag tror ngr var hemvävda) och av dom har jag sytt ett fantastiskt påslakan: det har en så härlig tyngd och känsla med spets och vacket monogram på båda sidor!
Har ngr kvar som jag skall sy senare...:-)
Kommer följa ditt syende med intresse!

Moster Maggan

Jes sa...

Jättefina kläder

florin design sa...

Vad roligt att hitta hit, du gör ju otroligt fina kläder!!!!