tisdag 21 oktober 2008

Vinterkläder



Jag hittade detta mönster i Ottobre 2008/4 (känns som att jag sytt alla modeller ur den snart!), och tycker verkligen det är suveränt. Som vanligt är Ottobre könsdiskriminerande och skriver att detta mönster är för flickor, larvigt och väldigt otidsenligt. Jag har sytt det i tre olika storlekar och tror att det blir bättre i de små (68, 74). Den första är till en väns dotter och den andra till min 8 månaders. Jag gillar verkligen att jackan blir lite gullig och inte oformligt stor och vid som fleecekläder kan vara ibland.

2 kommentarer:

mezzander sa...

Snyggt snyggt snyggt. Du är en riktigt flitig myra du. Känns hur bra som helst att ha gjort min första beställning idag! Det kommer bli en perfekt julklapp till min egen 8-månaders och hans kusin.

Jes sa...

Vilka fina fleece tröjor, gillar att de är tvåfärgade :)