söndag 26 oktober 2008

Vinteroverall


Nu har jag sytt klart Lillebrors vinteroverall. Mönstret hämtade jag ur Ottobre 2008/4 och tygerna har jag köpt på lite olika ställen. Det vinröda manchestertyget hittade jag i en fyndkorg och fodret (som inte syns på bilden) hittade jag i ett reatält. Det inre fodret är en jättemjuk viscostrikå (heter det så?). Materialkostnaden blev iallafall väldigt låg, men sedan tog det ju ganska lång tid att klippa ut alla bitar och att sy ihop de två olika fodrena.
Jag ändrade säkert en del i mönstret, men kommer inte ihåg mer än att jag ju ville ha en så "ren" overall som möjligt och därför tog bort några fickor och knäförstärkningar.
Summa sumarum blev jag väldigt nöjd och Lillebror är söt som en karamell i overallen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så snygg så man blir matt. Jag kan även intyga att Lillebror verkligen ÄR så snygg som en karamell i overallen, har nämligen sett honom i den idag:)

mezzander sa...

OBS! Det tidigare inlägget är inte skrivet av en anonym person utan av Storebrors gudmor. Kram.

Gekko sa...

Oj vilken härlig overall, vad synd att min lillemann som verkar vara lika gammal som din ungefär inte behöver någon... Annars hade jag ju haft en ursäkt att sy en själv:-)

stora lilla j sa...

åh så fin den blev! Verkligen jätteläcker, och jag tänker likadant ang onödiga detaljer - fickor till en bebis liksom???