söndag 22 februari 2009

Skjorta till Storebror



Lite tjatigt kanske, men jag fortsätter att sy skjortor i samma modell som jag gjort till Lillebror. Nu i en liten större storlek, jag gissar att det är kanske 104, Storebror fyller 4 år i juni och jag tror att det är ungefär det han har. Mönstret är eget, men blev inte helt bra. Jag ville att det skulle vara vid i ärmarna så att inte påklädning krånglar, men det blev för stort. Kanske är raglanskärning bäst? Som det blev nu känns det som att det blev lite för mycket tyg.
Jag har ju tidigare sytt en body åt Lillebror i samma tyg, och jag gillar det mycket. Bodyn används lite så jättemycket eftersom jag lite överambitiöst fodrade den i flanell. Den blev alldeles för varm!
Jag försökte att ta ett fint kort på Storebror, vilket ni kan se nedan. Det är ju inte så lätt att få en 3,5 åring att vara lite lugn och posera...

1 kommentar:

od Andulky sa...

Wow, vilket tyg!! Tycker om modellen