tisdag 2 december 2008

Luckywang by Plyschmyran

För några veckor såg jag en body (jag tror märket hette Luckywang) i tidningen Mama och blev förtjust direkt (se sista bilden). Dock så är ju sådant tyg inget man springer på dagligen, så jag tänkte inte mera på det. När jag sedan hittade ett liknande tyg (på Calletex, Mariebergs köpcentrum) så blev jag bara så glad!
Tyget är i vävd bomull med lite stretch. Eftersom jag tänkte att det kunde vara lite hårt så fodrade jag det med röd flanell. Mönstret är bodymönstret från Ottobre 2008/4, men ganska mycket omgjort. Ärmarna blev jättelånga! Konstigt, med tanke på att jag använt mönstret flera gånger, iofs med trikåtyger, men iallafall. Det enda som jag minns att jag ändrade på var vidden.
Jag är lite osäker på om den kommer att bli för varm. Trots att bomullstyget var tunt så är ju flanellen ganska varm. Men lillebror kommer väl bara kunna ha den under vintern och då är det ju bra med något varmt.

Ja, här under är alltså inspirationen till min body.

5 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Vilken mysig! Jättefin!

Gekko sa...

Men oj vad snygg! Och vilket härligt tyg! Jag var på Calletex för ett par dagar sedan men såg inte det tyget, var det länge sen du köpte det?

plyschmyran sa...

Jag köpte det för två veckor sedan. Men det var ganska svårt att hitta, jag såg det först efter att ha gått runt där ett bra tag. Jag kan kolla nästa gång jag är där, om du är intresserad?

Gekko sa...

Det vore jättesnällt! Jag har en kompis som ev. ska dit och kan kolla efter det för mig men annars så nappar jag kanske på ditt erbjudande! :-)

plyschmyran sa...

Ok! Maila isåfall!