lördag 6 december 2008

Landskapströjor till brorsorna

Dessa tröjor sydde jag igår kväll när barnen somnat. Storebror har dock varit väldigt intresserad av tyget sedan jag fick det. Han skulle ha huset, tåget och katten på sin tröja och Lillebror bilen, fåret och det lilla huset. Nu kom ju det mesta med på bådas, men det verkade inte göra något. Jag använde mönstren (båda raglanmodell) från Ottobre 2008/4 till Storebror och Ottobre 2008/6 till Lillebror. Det var den första gången jag sydde det sistnämnda, men det verkade fungera bra. Det som inte fungerade helt var halskantningen på tröjorna, de blev bubbliga, vilket iofs inte syns nämnvärt när de är på. Är tyget sådant? Jag brukar inte ha så mycket besvär med det annars. Jaja, tröjorna blev så fina och barnen blev så söta!


1 kommentar:

Bustråden sa...

Jag hittade din blogg i dag och har tittat igenom hela nu, jättefina kläder du sytt, håller med om att fleccejackorna är helt ok även till pojkar.