söndag 14 december 2008

Manchesterfinbyxor

Nu har kameran utsatts för hård behandling av Storebror, vilket gör att alla bilder blir lite dimmiga. Kanske lätt att göra något åt, men tills dess blir det lite sömniga bilder sas.
Jag sydde ett par finbyxor till åt Lillebror i samma modell som för en vecka sedan. Jag hade kvar manchester från när jag sydde ett par byxor åt Storebror och tycker att det är lite gulligt när de har likadana kläder. Mönstret är från Ottobre 6/2008, och väldigt bra tycker jag. Det är så smart med finbyxor som inte har gylf, utan istället rejäl resår som gör att de inte hasar ner.
Det enda som var dåligt är iofs resåren som jag använde. Jag köpte den på SoS och den är alldeles för slapp tycker jag.
Manchestertyget köpte jag på Calletex, och det är fantastiskt mjukt och skönt tycker jag (dessutom billigt, köpte det ur deras reatält, kostade 40 kronor metern!).

1 kommentar:

florin design sa...

Åh, vad fina! Å detblir ju alltid mycket roligare när man tygfyndat oxå :-)