måndag 15 december 2008

Plyschbebis

Igår kväll blev jag inspirerad att göra något av de underbara plyschtygerna från hilco som jag beställt. Jag använde mönstret från senaste Ottobre (raglanmodell, st 80), men gjorde halsurringningen lite större. Och sedan så gjorde jag en ganska stor polokrage med knäppning. Enkelt och så, men ändå ganska effektfullt tycker jag. Precis när jag sytt klart den tänkte jag att detta är ju en typ av tröja som jag själv skulle kunna ha haft nu i vinter (speciellt med en mysig polokrage), och det är ju inte var dag som man skulle kunna tänka sig att låna kläder av sin bebis!
Jag gillar modellen, och jag ska nog sy en liknande åt storebror. Den gröna färgen är förresten exakt så underbart fin som bilden visar.

10 kommentarer:

stora lilla j sa...

jättefin! Gör en till storebror, och sen en till dig själv också! ;-)

Anna-Snoddas sa...

Åh den ser verkligen jättemysig ut! Jättefin!

v e r a . sa...

vilken rolig tröja! tycker om den!
(och tack för kommentaren...)

Nilla sa...

Superhärlig grön färg! Är det Hilco-velour? Vad heter färgen/numret?

Annelie sa...

Wow! Jättefin!

plyschmyran sa...

Nilla:
Ja det är hilcovelour. Blir lite osäker på vad färgen heter. Kanske bara grön? Har inte kvar beställningen. Men färgen är iallafall helt underbar, rekommenderas.

Nilla sa...

Har också köpt en ljusgrön Hilcovelour som jag tror är samma som den du har. Den är dock svår att få rättvis i färgen när man fotar. Hur som helst är den underbar i färgen. Som ett grönt syrligt äpple!

MadeByElise sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MadeByElise sa...

Likte vrien din med Stor og høy hals! Herlig genser på herlig unge :)

AMDAdesign sa...

Vilken mysig tröja. Kul att hitta en ny sybloggare som jag inte läst innan. Lägger till dig i min reader =)