lördag 29 november 2008

Plyschbrallor till brorsorna

Just nu har jag inte så stor inspiration i sömnaden. Jag är nu i läget då jag behöver en ny symaskin för att det ska bli roligare. Måste bara hitta en bra overlocksymaskin till ett bra pris och så. Om någon har ett tips på någon tar jag gärna emot det!
Dessa brallor sydde jag hos mina föräldrar förra veckan. Jag hade inget mönster så det blev lite 70-tals känsla. Någon slags blandning mellan mysbralla och långkalsong. Jag sydde en jättebred mudd för att Lillebror inte ska bli kall om magen när han kryper runt (se bild nedan). Storebror tycker det är så roligt när han och Lillebror har likadana kläder, vilket gör det väldigt roligt att sy matchande kläder.
Plyschen köpte jag på Calletex, på Mariebergs köpcentrum utanför Örebro. De har bra priser och ett stort sortiment. Kul! Den här plyschen var tjockare än de flesta jag har kännt på och väldigt klar i färgerna.

1 kommentar:

Annan sa...

vilken härlig krypande lillebror. Det ser ju supermysigt ut med den långa mudden!
/gunghesten