torsdag 6 november 2008

Lite blandade kläder



Jag har sytt en del kläder till kompisars barn, en försenad doppresent samt lite till Lillebror. Jag använder fortfarande tröjmönster från Ottobre 2008/4, men nu känner jag att jag skulle vilja prova något annat. Helst en modell med vida ärmar och lite tajtare runt bålen.
När jag såg det bruna tyget med prickar blev jag så förtjust! Det är ju jättefint med randigt, men prickigt är ännu finare tycker jag. Dessutom passar det med bandkanter i alla möjliga färger och det gör att det blir ännu roligare. Förutom dessa två tröjor har jag sytt en body åt Lillebror (som förresten har somnat för natten för 30 minuter sedan, är det inte lyxigt?). Då hade jag bruna bandkanter, vilket känns lite trist när jag såg hur det blev med flera färger.
Det bruna tyget köpte jag på Tygverket på Södermalm.

5 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jättemysiga tröjor med prickar!

Margareta Kauppi sa...

Din syblogg har inspirerat mig så långt iaf så jag TÄNKER börja sy..:-) och så kul att se dina pojkar också!
Hur hinner du sy så mycket? Jobbar du nu som organist?

Unknown sa...

Massor fint i din blogg. Har inte varit här förut. Kom hit via LiEmEl.

plyschmyran sa...

Margareta:
Du ska självklart börja sy! När man gör något roligt så tar det ju inte energi utan ger ju bara. Barnen sover ju dessutom bra på kvällarna så då finns det tid. Ska vara mammaledig till juli 2009. Nu ska vi äta!

Liza sa...

åh, nu blev jag helt kär i det prickiga tyget. Du har inte lust att leka langare? ;)