söndag 2 november 2008

Stickat


Jag har inte sytt så mycket på sistone, men istället hittat tillbaka till något jag gjorde mycket för ungefär ett år sedan (då lillebror låg i magen och väntade på att få komma ut), nämligen stickat. Eftersom det är så inne att sticka handledsvärmare så tänkte jag att jag skulle prova det.
De första är gjorda i ett silkegarn i extremt mjuk kvalité. Jag hade också ett mönster på dem, men antagligen har jag inte helt klart för mig hur man gör vissa maskor för de ser INTE likadana ut som på mönsterbeskrivningen. Men jag tycker att de blev OK ändå...
De andra är stickade i vanligt yllegarn (tunt) och så har jag virkat en tunn kant av alpacaull. De ska bli en liten present, så förhoppningsvis läser inte E detta innan tisdag.
(och JA, det finns två av varje, men en hand krävs för fotografering!)

Inga kommentarer: