lördag 9 maj 2009

Två bodies


Nu har även jag beställt och sytt av Stoff och Stils elefanttyg. Jag gillar det skarpt! Vissa har klagat på att det röda släpper lite i färgen, men i så fall är det minimalt.
Jag använde mitt favoritbody-mönster från Ottobre 4/2008, men sydde muddar i stället för bara kantband. Mudden är också köpt från SoS, både den gröna och ljusrosa är jättefina. Jag gillar kombinationerna och ska (när vädret blir sämre!) sy några till Lillebror som har vuxit ur sina pyjamasar.
Bodieserna är till två av mina äldsta vänner som fick barn för några veckor sedan. Båda två på samma sjukhus och dagarna efter varandra. Vad är oddsen för det?

11 kommentarer:

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Gud vad fina helt underbara färgkombinationer kanske kommer härmas lite här ;) Underbara!!!!!!!!

Efwa - Medea sa...

Vilket fint tyg!! och modellen ser jättefin ut. Vad mycket fint du syr. Det är superkul att jag hittat hit.
Kram Efwa

Doris_Assar sa...

Jättefina!!

od Andulky sa...

Helt underbara!! Fina färgkombos!

Bustråden sa...

Fina!

Ingrid sa...

Vi längtar efter att kunna börja använda den finfina bodyn Edvin fick! Så småningom ska du väl kunna få en bild på båda plaggen med barn i :-)

Marie Frost sa...

Jättefin modell och härlig färgmatchning!
(Vi har två kompispar som födde båda två på samma förlossning nu den 7 april, det kändes också rätt osannolikt!)

SiriR sa...

Så utrolig fine! Liker fargekombinasjonene godt.

Lilla Gryn sa...

Jättefint!!

Petronella sa...

Jättefina! Och vilka fina färgkombinationer.
Har själv funderat på att sy efter detta mönster men sett någonstans att de ska vara stora i storlekarna. Har du utgått från originalmönstret eller behöver de justeras något?

plyschmyran sa...

Petronella:
Jag har inte gjort några ändringar. Modellen är visserligen ganska vid, men mest runt magen och blöjan och det gör ju inte. Den blir inte oformlig. Verkligen ett toppenmönster om du frågar mig.