lördag 9 maj 2009

Stickad tröja


Mina inlägg blir bara färre och färre ju finare väder det blir! Det känns så extremt fel att vara inne och handarbeta när man kan vara ute i solen och ha trevligt. Men de sybloggare som finns här verkar inte hålla med (med tanke på frekvensen på alla inlägg)!?
De senaste kvällarna har jag iallafall stickat en tröja åt Lillebror. Jag stickade den i ett jättefint eko-garn från Marks och Katten. Eftersom jag inte hade ett mönster provstickade jag lite först och mätte och satte sedan igång. Och reslutatet blev bra! Själva mönsterstickningen är från ett gammalt mönster som min mamma hade. Jag är så nöjd över att jag nu stickat en tröja som inte bara har räta och aviga maskor. Tidigare skulle jag trott att tröjan var jättesvår att sticka och dragit mig för att göra det, men nu när jag har prövat vet jag att det är ganska enkelt.

2 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jättefin!! Önskar att jag oxå skulle våga mig på att sticka en tröja....

Madelene sa...

Håller med om det fina vädret :0) Själv syr jag på morgonen innan barnen klivit upp. (har barn som sover länge på morgonen) :0) Och sen blir det sytt kvällstid :0) Dagarna spenderar man mer än gärna ute nu när det är så fint! Mysig tröja!