lördag 25 april 2009

Romantisk skjorta till Storebror


Efter att ha sytt den förra skjortan blev jag lite sugen på att sy flera. Just nu är jag inne i en period då jag tycker att det är roligare att sy i stumma tyger än i mjukistyger. Mönstret är detsamma som föregående, men tygerna är resttyger som jag fick av min svärmor. Jättegulliga, men små små bitar av alla. Eftersom det blåblommiga inte räckte till bak och fram styckena så sydde jag ett ok också. Det blev ganska OK, men jag ska nog ändra det lite till nästa gång. Jag gjorde även bredare manchetter vilket berodde på att det inte fanns nog med tyg till ärmarna (och de blev lite kortare).
Annars så är jag nöjd, tror jag. Känns lite crazy, men samtidigt så stämmer ju färgerna och mönstrena ihop. Fickan kom för högt upp bara, men det är ju lätt att ändra på.



7 kommentarer:

Reena sa...

Vad söt den var. Tycker nästan den passar till en liten kille också trots att den är blommig....antagligen för pga den blåa färgen. :-)

Maria sa...

Vad snyggt! Kul med lite annorlunda. Kommer bli jättefint i sommar.

od Andulky sa...

Snygg och somrig!

h/saltaste bönan sa...

Jättefin! Blir verkligen sugen på att sy skjortor när jag sett dina två senaste alster.

gosi sa...

Åhh, vilken snygg skjorta! Jättekul med det romantiska till en kille:)

Lilla Gryn sa...

Jättefin!! Jag tycker det blir så läckert när man blandar olika mönster och färger.

Aleisa Ribalta sa...

man kan bara säga wow, grattis till dig som har pojkar och ser ingen gräns, alla andra är skittråkiga.