fredag 17 april 2009

Utebyxor nr 2


Dessa byxor är sydda i samma mönster (4/2007 Ottobre) som de jag gjorde för ett par dagar sedan. Yttertyget är något tjockt mörkgrönt vatten och vindavvisande tyg som jag fick av min svärmor när hon rensade ut sitt tygrum. Det finns en bra bit kvar och det vore kanske kul att sy en jacka till Lillebror. Jag fodrade dem med ett turkost trikåtyg.
Fickorna har en egen liten historia. De är från en duk, som jag och min man hittade när vi var ute på en promenad vid hans familjs sommarställe. Vi gick förbi ett övergivet hus (ruckel) och kunde inte låta bli att gå in. Där fanns massor med skräp; gamla stövlar, flaskor, trasiga möbler och sedan en vacker duk! Den var smutsig och sliten och möglig (!), men efter flera tvättar så blev den jättefin! Det kan man väl kalla återvinning?!

4 kommentarer:

Daling sa...

men shit va snygga! helt i min stil med de broderade fickorna! hittade själv en duk i höstas med liknande mönster på som jag tänkt sy om till klänning, om det blir nåt kvar måste jag nog stjäla lite från din ide! haha

Sandra sa...

Vilka lyxiga utebyxor!
Jättefräsigt med de fickorna på!

Skaparstigen sa...

Smart, blev ju jättesnyggt på en gång!

Skaparstigen sa...

Hej! Såg du frågat om kameran. det är en Canon Ixus 870 som jag haft en månad ungefär, men jag är rätt nöjd hittills, även om jag inte lärt mig alla finesser än.