måndag 13 april 2009

Glad påsk!


Sömnaden går lite på sparlåga hos mig. Just nu är det så mycket roligare att vara ute, våren är verkligen underbar!
Trots det fantastiska vädret har jag sytt ett par tröjor till barnen. Tvekade lite om jag skulle sy dem i gult, är inte jätteförtjust i den färgen, men gillar ju tygen. I alla fall blev jag nöjd och mina blonda barn passade faktiskt väldigt bra i tröjorna.
Velouren är från Hilco och elefanttyget från jofotex. Mönstren är från Ottobre och verkligen mina favorittröjmönster. Jag sydde ett par tröjor till barnen före jul här och de har varit flitigt använda.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Väldigt glada och fina tröjor!

Har du någon aning om från vilken tidning mönstret kommer?
Såg väldigt fint ut.

Helena sa...

Jättfina tröjor! Jag tycker nog att det gula elefanttyget är det finaste om man måste välja.

Doris_Assar sa...

Jättefina tröjor :-)

florin design sa...

Vilka härliga tröjor! Man blir glad av dem!

Madelene sa...

Jätte fina! Blonda barn passar så bra i starka färger! :0)