onsdag 22 april 2009

Giftig skjorta



Jag har sytt en skjorta åt storebror (st. 110) från ett mönster som fanns i Burda (10/2008). Det var ursprungligen med rysch, och det kändes inte 100% så det tog jag bort. Jag hittade ett underbart fint tunt bomullstyg på Tygverket på Södermalm, och tycker att mönstret är helt fantastiskt gulligt och coolt i en kombination. Skjortan passade jättebra. Först var jag rädd att ärmarna skulle vara för långa, men det var skenet som bedrog eftersom den är ganska kort i modellen. Eventuellt så syr jag på en bröstficka.

9 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Åh, vad fin! Jag har själv klämt på det tyget men det har liksom inte blivit av att jag köpt det. Men nu när jag ser att det passar utmärkt till fina kläder, så kanske det blir en bit ändå.

Skaparstigen sa...

Åh, jag smäller av! Vilken snygg!

Maria sa...

Wow vilken snygg skjorta!

Lilla Gryn sa...

Klart att jag länkar dig med :-), jag måste nämligen ha missat din blogg också, till idag. Vi ses igen!!

Y sa...

åh så fin!!

Doris_Assar sa...

Wow! Fin! Jag har också tyget :-)

Annelie sa...

Wow!! Ursnygg!

h/saltaste bönan sa...

Ascool!! Ser superproffsig ut - var det svårt? Var på Tygverket häromdagen och hur kan jag missat det där fantastiska tyget?

plyschmyran sa...

Nej, inte så svår, men jag strök väldigt mycket, vilket gjorde det lättare. Det är några smådelar och då förenklar det mycket om man använder strykjärnet!