fredag 6 mars 2009

Byxor för minibebis och Lillebror


Nu har snart det underbara velourtyget slut... Jag sydde ett par små byxor i storlek 56. Mönstret är från ett par hm-byxor som jag klippte isär och ritade ett mönster av. Hoppas att de kommer att passa till bebisen!



På något konstigt sätt har Lillebror brist på byxor, speciellt mjuka sådana. Jag köpte ju en del hilco-velour för ett par månader sedan och har inte använt allt. Orange har inte varit min favoritfärg, men jag börjar gilla det mer och mer. Mönstret är ett eget, egentligen i storlek 74 som jag försökte ändra lite till Lillebror (som har 80 nu). Jag hade kunnat ändra lite mer, byxorna passar precis nu och det finns inget att växa i. Mudden är lite hallonrödaktig och köpt på Söders tyger på Södermalm.

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Det randiga tyget på den modellen... Bara älskar de byxorna!!

Doris_Assar sa...

Jättefint!!! Bir nog väldigt bra passform med grenkilen!! :-)