måndag 2 mars 2009

Plyschklänning




Den här klänningen är egentligen ett alternativ till en beställning som jag fick för ett tag sedan. Beställaren ville egentligen ha en klänning i det röda elefanttyget, men den klänningen blev misslyckad och konstig i modellen (bildbevis finns och kommer i ett senare inlägg). Iallafall så var det röda tyget slut sen... Jag sydde då en annan klänning i det bruna elefanttyget och den modellen blev mycket bättre. Fortfarande var det ett par saker jag ville ändra... Så då blev det att jag nu på eftermiddagen sydde denna klänning. Mönstret är ett omgjort t-shirtmönster från Ottobre 3/2008 och storleken är 62. Och jag blev till slut nöjd. Beställaren får ett paket på posten i morgon innehållandes alla tre klänningarna (så att du kan välja den du gillar mest och returnera resten!). Nu vaknar lillebror!

15 kommentarer:

od Andulky sa...

Oj, vad snygg!! Jättesnygg modell! Tycker speciellt om rynket i fram och sen är ju det där tyget så underbart!

Doris_Assar sa...

Jättejättesnygg! Vilken fin modell!!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Underbart randigt tyg....vart har du hittat det??
Kika gärna in på min blogg om du känner för det, alltid kul att höra vad andra tycker.
//Cecilia

plyschmyran sa...

Tack för alla fina kommentarer! Jag köpte tygerna på Söders tyger på SÖdermalm i Stockholm. Affären ligger på Hornsgatan ungefär mitt emot Folkoperan. Det dåliga med tyget är väl priset... 249 kronor metern är lite väl saftigt tycker jag!

Lallis/Helene sa...

Snygg klänning! Gillar verkligen modellen!

kilje sa...

Vilket härligt tyg! Modellen var också väldans fin.

Helena sa...

Jättefin klänning! Babytröjan i inlägget nedanför är också jättefin!

Heimlaga sa...

Finfin klänning! Jag har också sytt ett velourset av det randiga tyget i kombination med enfärgat turkost.

Marie Frost sa...

Hittade just till din blogg och har suttit en bra stund och läst och tittat på bilderna. Så underbara kläder du syr!

6-barns mamma sa...

fin klänning, gillar både tyg och modellen!

Unknown sa...

Å vad jag gillar denna klänning! Den kommer att bli jättefin på lilla flickan som ska få den! Det var svårt att välja mellan de tre som damp ner i min brevlåda idag... Men denna är ju alldeles ljuvlig!

Hälsar beställaren

Anonym sa...

Anna! det är INTE bara du som skickar stora bilder. Det är därför jag la upp det på bloggen. Pröva en onlinebildeditor som ex http://www.webbild.com/Default.asp?path=10110&pageid=14882

Magdalena

lilla hjärtat sa...

Jättefina både klänningen och den lilla koftan.

Madelene sa...

Supersöt! :0)

Anonym sa...

Elsa är jättefin i sin klänning. Hon är 1 månad idag och det firar vi med klänningspremiär :)
Vad duktig du är.
Hoppas vi får ses när ni är uppe nästa gång.
Kram