torsdag 26 mars 2009

Tre par byxor




Jag nämnde tidigare att Lillebror verkligen behövde byxor och nu har jag sytt ett gäng. De enfärgade i velour från hilco och de randiga i en velour från Söders Tyger på Södermalm. Jag använde ett mönster från Ottobre 1/2009 som jag tycker är suveränt. Lagom på ett positivt sätt! Jag vet faktiskt inte vad som är bäst; att ha mudd i midjan eller att ha resårband. Tidigare har jag alltid sytt med mudd, men de sitter bättre med resårband (så tillvida de är anpassade till just det barnets midja) och ser snyggare ut tycker jag. Iallafall, det blev två med resårband och ett par med mudd. Jag bara älskar de gräsgröna byxorna med mörkgrön mudd. Så underbart vårliga!

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfina! Det randiga tyget är ju helt enkelt fantastiskt!!

Anna-Snoddas sa...

Jättefina! :) Har fortfarande inte tagit mig in till Söders tyger! Måste....får ta det efter Syfestivalen!

Skaparstigen sa...

Vilka snygga färgkombinationer!