onsdag 3 juni 2009

Elefant!


Oj, vad roligt att det var att sy den här elefanten! Mönstret hittade jag i Burda 4/2009, och tyget är från Tygverket, Södermalm (almedahl). Det gick bara åt ca 20 cm, så det är verkligen en perfekt sak att sy när man har resttyger. Jag valde att stoppa den hårt, eftersom tyget är ganska styvt. Den kanske skulle ha blivit kramvänligare om man sytt den i mjukt tyg och inte använt så mycket stoppning. Som vanligt var det en del smågrejor som jag kommer att göra annorlunda (bland annat har jag lärt mig att man måste vara väldigt noggrann när man har många små delar!), nästa gång, men på det stora tyckte jag att den blev jättefin!


7 kommentarer:

od Andulky sa...

Underbar! Älskar den!

Y sa...

hur cool som helst!! och ett stort tack för att du sa var du hittade mönstret!!

Anna-Snoddas sa...

Åh så underbar! Vill också!!! :)

SiriR sa...

Så herlig den er!

mezzander sa...

God afton. Vilken underbar liten kompis! Väldigt fint tyg, jag älskar starka färger och blommiga mönster. Vore ett färgstarkt och ypperligt komplement till min lilla killes favoritnalle i standardbeige:)

Anonym sa...

Åh, vilken snygging! Underbar!

/Essy

Josefinaste sa...

Jättefin elefant och underbart tyg!