lördag 6 juni 2009

Sommarskjortor till killarna


Snart fyller Storebror 4 år och till hans kalas har jag sytt somriga skjortor till både honom och Lillebror. Mönstret är från Ottobre 4/2008 (om jag inte minns helt fel), men väldigt omarbetat. Jag har tagit bort kragen som var och manchetten. Eftersom den är väldigt vid i modellen så har jag bara förlängt storlek 86 (som var den största i mönstret) i ärmar och bål till st. 104 (som är Storebrors storlek). Tygerna är från Stoff och Stil och knapparna från Söders tyger. Jag gillar mer och mer att sy pilliga saker i vävda tyger, det var tex första gången jag sydde stickningar (det är väl så det heter???) vid sömmarna. Och sådant gör ju att plagget blir finare och ser mycket mera arbetat ut.

10 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Jättefina - snygga tygkombinationer! Du låg redan bland mina favoritbloggar:-)

Lilla Gryn sa...

Snygga!!
Gillar också att blanda olika mönster och färger, det blir mer effektfullt så.

Ha det gott!!

rino sa...

coola!

stora lilla j sa...

Åh så sött! Gillar verkligen matchningen.

Ja, det har jag inte tänkt på, H och Jonathan är ju lika gamla! Vi borde föra ihop dem någon gång! ;-) Tror de skulle gilla varandra, lika barn osv ;-)

od Andulky sa...

Himmel så söta!! Gillar färgkombon!

SiriR sa...

Så fine skjorter! Nå blir storebror og lillebror søte:)

Doris_Assar sa...

Coola! Vad välarbetade de är! :-)

Retro Elephant sa...

Urläckra skjortor!


//Lina

Emilia sa...

Jätte-snygga!

Aleisa Ribalta sa...

Så här skulle alla coola 70 talist älskare klä på sig, underbara, inte ofta man ser pojkplägg som är ursöta som dessa.