torsdag 1 januari 2009

70-talsbrallor till Lillebror

Sedan jag fick plyschtygerna som jag beställde har jag tänkt att jag ska sy ett par 70-talsbrallor i orange och gult. Färgerna är så snygga ihop och trots att jag i stort sett aldrig har gult själv eller på barnen så gillar jag verkligen tyget.
Jag använde mitt eget mönster (inspirerat av flera sybloggar), men gjorde gula revärer och en mudd i gult. Det gick snabbt och lätt att sy byxorna, men mudden krånglade och jag vet inte än om den passar på Lillebror (som sover ett långpass och därmed inte vill agera mannekäng).

2 kommentarer:

fante sa...

Vad snyggt :-)

Doris_Assar sa...

Oj vad snygga saker det var här inne! Jag svarade på din mössfråga i min blogg. Men sen kom jag på att du kanske inte kollar där. Är lite rookie i bloggvärlden så jag har inte riktigt lärt mig var man svarar osv än ;-)