fredag 23 januari 2009

Vårmysbabyhemlis

Jag är för första gången med i syswaparnas hemlis! Kul! Här kommer svar på frågorna:

1, Hur många barn har du?

Två söner, 3,5 år och 1 år
2, Kön kläder och skostorlek på barnen
3,5 åringen st. 104 och st. 28. 1 åringen 74-80 och 21-22 i skostorlek
3, vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?
väldigt olika. På byxor oftast 38-40, på överdelar oftast medium
4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?
medel
5 -”- på sömnad
medel
6, Vilken typ av tyg föredrar du?

det mesta förutom otäcka syntetmaterial som gör håret elektriskt...
7. Vilken typ av garn gillar du?
ylle, silke
8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?

Tror inte det, höll jag på att skriva, men så kom jag på att jag ju faktiskt har ett yrke (snacka om att vara totalt mammaledighetsinsnöad...) som ju är skapande, nämligen musiker
9, Vad gillar du för godis?
Mest choklad
10, Är du allergisk mot något?
nej
11, vad är dina favoritfärger?

många, brunt, turkost, rött, grönt....
12, Finns det några färger du inte gillar?
På kläder; bleka och anonyma färger (typ latte och cappucino och andra låtsasfärger...)
13, Kaffe eller te?
både och
14, vad lyssnar du på för musik

klassisk musik, annars just nu Eva Cassidy, Jack Johnson (lite tvång, egentligen är det 3,5 åringen som snöat in på Nicke Nyfiken soundtracket), och Robyn
16. Vad läser du för böcker?
Oj, väldigt mycket blandat, kan inte ens begränsa mig!
17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
nej, men köper regelbundet Ottobre barn

1 kommentar:

Doris_Assar sa...

Svarar här med:
Nu har jag kollat in din tröja och den är ju jättesnygg! Så gosigt med en hög knäppbar krage :-)

ps jag ska också vara med i swapen! Ska bli spännande!!! Det blir min första! :-)