torsdag 29 januari 2009

Filt


Nu har jag äntligen köpt/fått en ny kamera! Känns otroligt roligt, och trots att jag inte haft tid till att lära mig den så blir bilderna så mycket bättre.
Min kompis K hade bf (beräknad förlossning) till den 22 januari. Idag har hon således gått över en vecka och för henne känns det "som att bebisen kommer att komma ut lagom till konfirmationen". Det sa hon iallafall igår när vi pratades vid. Jag har sytt en filt till den lille bebisen som hon får på posten i morgon. Kanske kan bebisen titta ut då?
Den är sydd i elefanttyg från jofotex och grön velour från hilco. Jag sydde den i måtten 60*75 cm, det var lite på måfå, med filtar kan ju inte bli fel.

3 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Vilken underbar filt! Älskar kombinationen! :)

[ LiEmEl ] sa...

oooh gud vilken härlig kombo det var med det gul atil det gröna, jättefin filt!!

plyschmyran sa...

Tack! Ja, det blev väldigt bra med dessa färger, trots att jag ibland kan tycka att det gula elefanttyget är lite för gult. Skulle vara fint med lejongult, tänker jag.