måndag 5 januari 2009

Mysoverall

Jag har totalhärmat en overall som jag såg i en blogg för några veckor sedan. Men jag minns inte vilken! Anledningen till att bloggerskan hade gjort en sådan knäppning var att barnet var en aningens svårpåklädd... Ett problem som jag också har.
Sagt och gjort, jag blandade några mönster och ändrade lite och sydde ihop den när Lillebror sov sin eftermiddagsvila.
På det stora hela blev den bra, men knäppningen på baksidan kom väldigt långt ner, vilket inte ser så snyggt ut. Det som är bra med knäppningen är att den hamnar där blöjan är och borde alltså vara till minimalt besvär för barnet.
Sonen verkade inte ha något emot det iallafall, och overallen var väldigt lätt att sätta på.
Jag funderar på om jag skulle sy på muddar istället. Det är iofs snyggare med tunna kantband tycker jag, men inte lika praktiskt.

Den turkosa velouren kommer från hilco (helt underbar), och den bruna mudden från Stoff och stil.
I morgon ska jag försöka fotografera sonen in action, för dessa mörka bilder gör inte overallen rättvisa.

Inga kommentarer: